ISO 20000

ISO/IEC 20000

Bilgi  Teknolojileri Hizmet Yönetimi

Bilgi teknolojileri hizmet yönetimi standardı, aslında temel bir bilgi teknolojileri altyapısının, bilgi teknolojileri hizmetlerini odaklı bir işletmeye dönüşmek isteyen yöneticilerin kullanması ve uygulaması gereken standart şartları ifade eder.

ITIL (Information Technology Infrascuture Library) bilgi teknolojileri alt yapısı, kitaplığı anlamına gelen kısaltılmış halidir. Ayrıca temsil ettiği uygulamaları tanımlamak için kullanılan orta bir terimdir ancak bir çok kuruluşun ITIL sertifikasyonu olmadığını biliyoruz.ITIL sertifikasyonU almayan firmalar bunun yerine ITIL standartlarını sunan farklı bir sistem standardı alabilirler İSO standardı bir tip bir organizasyondur.

ISO içerisinden ITIL şartlarını barındıran standardımızı son hali ISO/IEC bilgi teknolojileri hizmet yönetimi standardıdır.






WhatsApp chat