ISO 9001

ISO 9001 nedir?

ISO 9001 nedir ISO 9001 nedir sorusunun cevabını kavrayabilmek için öncelikle mutlaka standart ve kalite nedir sorularının doğru anlaşılması gerekmektedir. O halde gerçekte kalite ne demektir gerçekte diyoruz çünkü kalite çoğu zaman yanlış anlaşılan bir konudur çoğu tüketici ilk bakışta kalite nedir sorusuna pahalı marka kavramları ile cevap vermektedir halbuki bugün tüm dünyada kabul gören kalite tüketici açısından ve ürün açısından olmak üzere iki farklı açıya sahiptir.

Üretici açısından kalite müşteri ihtiyaç ve isteklerinin kar getirecek şekilde karşılanmaya çalışılmasıdır bu hem satıştan önce hem de satış sonrası için zorunludur.

Tüketici açısından kalite ürün de ne aradığı ne bulduğudur  bir ürün veya hizmet tüketicinin ihtiyaçlarını ne kadarını ve ne oranda bir karşılıyorsa o kadar kaliteli demektir

Ürün veya hizmetin kaliteli olup olmadığını firma yönetimi değil müşteriler karar vermektedir sonuç olarak kalite hayali kurulan ürünler veya hizmetler değil sahip olunabilen ürün ve hizmetlerdir dolayısıyla çok pahalı çok kaliteli demek değildir ürün ve hizmetten ne derece memnunsanız o ölçüde kaliteden söz edilebilir.

Tam da buraya kadar açıklanan nedenlerden dolayı ISO 9001 müşteri memnuniyetini merkezini almaktadır müşteri yoksa işletmede yoktur.

ISO 9001 = kalite kalite = müşteri memnuniyeti oranı standart nedir standart bir hizmet süreç yöntem ürün herhangi bir soyut veya somut şeyin ortak kararlaştırılmış şekli boyutu ya da yoludur bugün dokuzluk bir vida dünyanın her yerinde aynı boy ölçüdedir bir santim her yerde ayni bir santimdir kalite tüm dünyada aynı kalitedir kültürel farkları rağmen müşteri kültürel farkları rağmen kalitenin tanımı değişmemektedir, kalitenin ölçütü dünyanın her yerinde müşteri memnuniyeti olarak kabul edilir.

İşletmelerin tüm yönetim birimlerini dünyadaki tüm şirketlerin temel yönetim yapılarıyla eşitlerseniz her yerde aynı işletme aynı dilde konuşan ortak bir kalite standart oluşturulmuş olursunuz

“Şu ülkede gezdim gördüm adamlar bu işleri şöyle yapıyorlar üstelik maliyetleri düşerken kalite karlılık da artmış bundan sonra bizde böyle yapalım” dersiniz,ya da uluslararası bir organizasyon İSO bunu sizin yerinize yapar ve adına ISO 9001 kalite yönetim standardı derse?

İşte ISO 9001 kısa da ise olan 162 ülkenin ortak kurduğu uluslararası standartlar örgütü“ International Organization for Standardization“ tarafından yayımlanmış ve değişen şartlara göre ortalama beş yılda bir yenilenen ortak uluslararası “Kalite Yönetim STANDARTI’dır.“

 

Bu kalite standardı oluşturulurken askeri sistemler ve 50 yılı aşkın şirketlerin temel yönetim yapıları esas alınmıştır bu standart yayınlanmadan önce de tüm dünyada askeri sistemlerde ve devlet organizasyonlarında başarı ile uygulanmaktadır.






WhatsApp chat